24 Ocak 2014 Cuma

Hangi tür fotoğraf makinesinden başlamalıyım?


            Merhaba arkadaşlar.Bugün amatör kullanıcılar için bir rehber hazırlamayı uygun gördüm.Her kesimden insanın fotoğrafa az yada çok merakı vardır.Önceden fotoğrafçı kiralarken teknoloji ve hayat şartları artık hepimizde fotoğraf makinesi mevcut.Fotoğraf makinesi olmayan insanlarda da cep telefonu kamerası var.Ben fotoğraf sanatçısı ve hayranı olarak gurur duyuyorum.Zaten bilgilerimi paylaşmayacak olsam burada işim ne değil mi :) Fotoğrafçılığa merak salmış bir kişiyi ele alalım söz gelimi adı "Ayşe" olsun.Ayşe babasından kalma fotoğraf makinesini saklıyor arada çıkartıp bakıyor temizleyip geriye koyuyor.Ayşe o kadar hevesli ki rüyalarında bile makine görüyor.Hepimiz yaşadık bunları :) Ayşe işe giriyor ve para biriktiriyor.Ya da okul harçlığından arttırıyor.Amacı Dslr makine almak.Çünkü Ayşe o makinelerin daha iyi çektiğini sanıyor.Derken ayşe bir tane Dslr makine alıyor.İlk zamanlar otomatik modda kullanıyor.İlerliyor ama bir türlü internet'te gördükleri gibi değil.Sonra Ayşe'nin hevesi kırılıyor.Neden aldım bunu keşke almasaydım diyor.Ve satılığa çıkartıyor.Yalnız alıcı olanlar işi bildiği için pazarlığa gidiyor.Ayşe makineyi 1000¨'ye alıyor işi bilenler 750¨'ye satın alıyorlar.Sonuç olarak Ayşe fotoğraf sanatından soğuyor arkadaşlar.Peki benim bakış açımdan doğrusu nedir? Bu hayatta bir kademe olduğunu düşünüyorum.Her işimiz adım adım olmalı.Ayşe önce bir kompakt makine almalı.Eğer varsa bu sefer Dslr-like türünde ki fotoğraf makinesini almalıdır.Sonra kendini geliştirdikten sonra Dslr makineye geçerse inanın hiç üzülmez.
               Nedir bu Dslr-like? Bu makineler boyut olarak Dslr makinelere yakın ve benzer özelliklere sahiptir.Özelliklerini aşağıda belirtmek istiyorum;

  • Bu makineler de ayna yoktur.Yani ömür boyunca kullanabilirsiniz.
  • Optik zoom özelliği olduğundan dolayı lens değişikliğine ihtiyaçları yoktur.
  • Megapikselleri yüksektir.
  • Fiyatları uygundur.
  • Çoğunluğunda HD video özelliği vardır HD video;720p değerinde yüksek çözünürlük demektir.
  • Elektronik vizörlere sahiptirler.
  • Tepe flaşı takılabilir.
  • Yaratıcı modlar kullanılabilir.
  • Bazı modellerde filtre özelliği ile fotoğraf üzerinde oynama yapabilirsiniz.
  • Hepsinde titreşim engelleyici bulunuyor.
  • Genelde hepsinde slow motion dediğimiz yavaşlatılmış video kaydı bulunmakta.


Özellikle son zamanlar da bazı Dslr-like modelleri o kadar yüksek teknolojide ki hayretle bakıyorum.Benim size tavsiye edeceğim bir Canon modeli var.Gerçekten çok iyi.Bütçesi yetenlerin almasını isterim.Canon Powershot SX50 HS Aşağıda sizlere bir kaç video ve fotoğraf sunmak istiyorum.


           



Ben öneriyorum kısacası.Hemen toparlayacak olursak mutlaka Dslr-like ile başlayın.Hoşçakalın :)


For Further Reading,
en iyi çeken makine, Hangi fotoğraf makinesini almalıyım

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Sponsor

Bumerang - Yazarkafe

Telif hakkı saklıdır

Telif hakkı saklıdır