23 Ocak 2014 Perşembe

Nasıl güzel portre çekerim?


Merhaba arkadaşlar.Bugün sizlere portre çekmenin inceliklerini elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.Öncelikle portrenin tanımını yapalım.Portre normalde resim sanatında bulunan sonradan fotoğraf sanatına geçmiş olan insan bedeninin belli oranlarda çekilmesi.Bu oran benim gözümde bel ve üstü olarak geçiyor.En azından ben ona dikkat ediyorum.Tabi ki bunun yanında değişik tarz da çalışabiliriz tamamen bize kalmış.Vesikalık fotoğraflar portreye örnektir.Şimdi size elimden geldiğince maddeler halinde tam yönleri ve eksik yönleri anlatmaya çalışacağım.Portre(portrait) çekiminde dikkat edilecek noktalar;

  •  Modelinizin göz hizasına inin.Eğilmekten çekinmeyin
  • Gözleri odaklayın ve netleyin.Gözler net çıkarsa portre tamam demektir.
  • Acele etmeyin.Acele ederseniz fotoğrafın net çıkmama ihtimali vardır.
  • Siyah beyaz (b/w portrait) çekin.Benim önerim albenisi çok olur.
  • Modelinizi gülümsetin.Pozitif enerji olursa çekim de daha güzel sonuçlar alırsınız.
  • Çocuk modellerde başka bir işle ilgilendiği anda çekin ve yine göz hizasına inin.
  • Kadraja herhangi bir kol,el,veya başka bir fotoğrafı bozacak parça girmesin.
  • Akşam üzeri saatlerinde veya gölge yerlerde çekin.Fotoğraf da yarı gölge yarı güneş olmasın.
  • Işığa dikkat edin.
  • Arka plana dikkat edin.Gerekirse 2 adım yan tarafta daha güzel yer varsa oradan faydalanın.
  • Portre de 2 kişiden fazlasına yer vermeyin.3 kişi dikkati dağıtır izleyici tarafından.
  • Flaş(flash) kullanırken ayarlar kısmından gücü azaltın.Bu az bilinen bir bilgidir.
  • Tepe flaşlarında ise yukarıya ( bounce) sektirme tekniğini kullanın.
  • Hayvan portrelerinde flaş asla kullanmayın.Göz sağlığını bozar :) 


Bu kurallara dikkat ederseniz çok güzel kareler yakalarsınız hiç şüpheniz olmasın.Telif haklarından dolayı sizlere portre örnekleri sunamıyorum.Üzgünüm...Model sözleşmesinden dolayı kendi portrelerimi de gösteremiyorum lütfen kusura bakmayın.Sorularınız olursa lütfen sormayı ihmal etmeyin







For Further Reading,
bounce, flash, flaş, model, nasıl güzel portre çekerim?, portrait, Portre çekimi

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Sponsor

Bumerang - Yazarkafe

Telif hakkı saklıdır

Telif hakkı saklıdır