4 Şubat 2014 Salı

Makro fotoğrafçılık devam konusu


Merhaba arkadaşlar.Geçen günlerde size makro fotoğraf çekimini anlatmıştım.İlerleyen zamanlar da bu konuyu detaylı anlatacağımı söylemiştim.İşte o gün geldi çattı :) Önceki konuyu buradan okuyabilirsiniz
Bugün sizlere kendi tecrübelerimden ipuçları paylaşacağım.Ben ilk başlarda makro fotoğraflara hayran duyardım hala da öyle ama kullandığım lensi sattığım için şu anda makro fotoğraf çekmiyorum.Önce ki yazımda makro fotoğraf yöntemlerinden söz etmiştim.Biriside ters makro tekniğiydi.Bugün bu tekniğin üzerinde duracağım.Ters makro tekniği için bir tane çevirici adaptör lazım.Bunu satın alabilirsiniz.Fotoğraf makinenizin markasına göre çevirici adaptörler mevcut.


Aşağıda nasıl takılacağını göstermek istiyorum


Gördüğünüz gibi lensten önce adaptörü takıyoruz

Adaptörün 2 tarafında dişli var.Giriş ve çıkışı sağlayan.İlk takacağınız sanki lens düşecekmiş gibi hissedebilirsiniz ama merak etmeyin gayet sağlam yapmışlar tabi ki marka da önemli.Peki adaptörü satın aldık nasıl kullanacağız?

Öncelikle ben diyafram modunda kullanıyorum siz de kullanabilirsiniz.Çünkü diyafram modunda makine hızı kendisi belirler.Bunları daha önceki konularımızda anlatmıştım :)
Fotoğraf makinesini diyafram moduna aldıktan sonra pop-up flaşımızı açıyoruz.Flaşımızı gücünü azaltarak ya da yumuşatıcı kullanarak kullanacağız.Bakınız Makro çekeceğimiz objeye yaklaşıyoruz.Netlemesi zordur ve yaklaştığımız için ekran yada vizör karanlıktır.Zamanla alışacaksınız.Lens ters olduğu için netlemeyi manuel yani elimizle ince ayar şeklinde yapıyoruz.Daha sonra denklanşöre basıyoruz.Makro çekimler sürekli tekrar ister.Eğer yapamazsınız sakın üzülmeyin.Dikkat edilecek noktalar;
  • Diyafram modunda kullanın
  • Netleme sırasında acele etmeyin
  • Flaş ve yumuşatıcı kullanın
  • Vazgeçmeyin

Aşağıda ki video konuyu biraz daha anlamamıza yardımcı olacaktır




Sorularınız olursa sormaktan çekinmeyin lütfen.Görüşmek üzere Hoşçakalın :)




For Further Reading,

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Sponsor

Bumerang - Yazarkafe

Telif hakkı saklıdır

Telif hakkı saklıdır